SAHABAT :

Isnin, Februari 28, 2011

RAKYAT TUNISIA DAN MESIR MESTI TERUSKAN PEMBEROTAKAN : AIMAN AL-ZAWAHIRI


Wakil Usamah bin Laden mendesak rakyat Tunisia dan Mesir untuk melanjutkan penentangan dan melakukan pemberontakan melawan pemerintah sementara yang telah dibentuk selepas pengusiran presiden diktator mereka.

Ayman al-Zawahiri mendakwa Amerika Syarikat telah mengawasi perkembangan di Tunisia untuk sekian waktu yang lama, dan memutuskan untuk menyokong proses penyingkiran Presiden Zine El Abidine Ben Ali setelah menyadari rejim tersebut sudah tidak lagi memenuhi kepentingan Washington, maka dia mesti diganti dengan rejim yang baru.

Al-Zawahari juga mengatakan AS sengaja membuat kenyataan yang samar-samar berhubung debgan revolusi Mesir kerana pemerintahan Obama ingin melihat apakah Hosni Mubarak akan mampu menekan pemberontakan rakyat terhadap pemerintahannya.

Pesanan audio ini merupakan rakaman ucapan yang ketiga al-Zawahri sejak pemberontakan di Tunisia dan Mesir. Rekaman audio selama 15 minit tersebut telah disiarkan di laman internet Jihadis pada malam Ahad lalu. (eramuslim)

.....memang terbukti... jatuh bangun dan naik turunnya pemerintah yang bersifat kuku besi ini adalah percaturan kuasa-kuasa besar.... mereka membela dan melindungi pemimpin-pemimpin yang korup di negara Islam... membiarkan umat Islam diperintah oleh pemimpin yang korup adalah agenda mereka agar gerakan Islam tidak dapat berkembang ..... Mubarak adalah wakil puak kafir untuk menekan gerakan Ikhwan Muslimin di Mesir ... di Aljeria... kemenangan Parti Islam FIS pernah dibatalkan... kemenangan Hamas dalam Pilihanraya di Gaza juga dinafikan.... di seluruh dunia .... pemimpin yang berjiwa Islam difitnah dengan berbagai kes yang direka untuk memberi imej yang buruk kepada mereka....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan